lørdag den 10. september 2016

Hvori jeg hører Nick Cave

"Sætter du ikke Jubilee Street på for mig?"

Han skriver, mens jeg græder.

Det er Tom Waits mens vi elsker.

Bagefter skriver han igen, jeg ligger ubevægelig på sofaen. Lytter. Først lyden af skrivemaskinen, der allerede er så velkendt. Så hans stemme.

Mine tanker flyder frit, nu min krop har opgivet at gøre andet end at ligge, varm og brugt.

"Det er der jo ingen der gør, det der."

"Hvilket?"

"Hvis det var en film, så ville der sidde en producer et sted og sige at nu blev det måske lige urealistisk nok. Der er jo ikke nogen der lige skriver et digt efter sex, ikke ude i virkeligheden."

"Et knaldedigt."

"Et elskovsdigt," retter jeg. "Fordi jeg elsker dig."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.