torsdag den 4. april 2013

Den længe ventede kage

Nå, men det var den fest vi kom fra. Gik glimrende. Var faktisk pænt awesome. Hvis jeg selv skal sige det (og det skal jeg jo, for hvem gør det ellers?)

Først: Invitationen. Som vi sendte sammen med en ønskeseddel - jeg synes selv det blev ret fint. Vi havde lavet sådan nogle lange sedler (1/3 A4) og harmonika-foldet dem (ønskesedlerne, ikke invitationerne)


Bordkortene var de der billige IKEA-rammer. På den ene side var der navn, relation til Gryntegrisen og et billede af Grynten (sammen med gæsten, der hvor vi havde). På den anden side en vittighed og et foreslået (halvt-for-sjov) samtaleemne - vi havde blandet gæsterne lidt. På tallerkenerne havde vi lagt en konvolut med et postkort i. Postkortene er til forskellig fremtids-gryntegrise, som vi så sender til hende når det er. Der er fx fødselsdage, første skoledag, første tabte tand, når hun flytter hjemmefra etc. Menuen var (rigeligt) smørrebrød med mælk og sodavand til.


Grynten fik absurd mange rigtig fine gaver. Vi har billeder af dem alle sammen, men det ville nok være lige lovlig meget spam. Så det bliver lige i (stadig meget lang) tekstform.
  • Piet Hein flagstang, 50cm. Som vi først syntes var for stor, og tænkte skulle byttes, men så ombestemte vi os alligevel og beholdt den
  • Hæklet giraf (fra min kusine, der er god til alt)
  • En røremaskine i træk
  • Puslespil med en tegning fra Niecen
  • Halfdans ABC
  • En sølvske, som Mandens mor fik i dåbsgave. Fældede muligvis lige en lille tåre, for selvom Gryntegrisen har en farmor, så mangler hun også en (Mandens mor døde inden jeg lærte ham at kende)
  • En bibel, som havde tilhørt Mandens farmor. Fældede muligvis en tåre mere (Mandens farmor, der var familiens lim, døde i vinters - jeg nåede ikke at møde hende før hun blev syg)
  • Natkjole og et sæt tøj (der som det eneste skal byttes)
  • To Peter Plys bøger - de der nye, pænere Disney-versioner
  • Gyngeelg (fra Esserne. Hvem køber ellers gave i IKEA?)
  • Thomas Windings stemme. Fordi mit barn ikke skal have en barndom uden Thomas Winding
  • En grøn giraf-bamse
  • Sådan et tog med stabel-klodser og -dyr
  • Et stable-tårn i træ
  • Fødselsdagstog
  • Hjemmestrikket vest med uglemønster
  • Den samlede Peter Plys (den originale)
  • EfB-fodbold og -trøje (fra Emmie, der også havde skrevet et ganske morsomt kort til)
  • Ugle-udstiksform (fra min mosters hund)
  • Gavekort til shopping
  • Penge til en højstol
  • 2100kr i kontanter

Og så, bare for at trække tiden yderligere er her lige et billede af festens hovedperson. Læg mærke til den fine lilla velourkjole.


Nå, men her er den så. Kagen. I al sin glory. Og med en TARDIS på toppen (som var den del kage-bageren ikke kunne forliges med)


Der var selvfølgelig legoklodser på.


Og en kopi af Gryntegrisens (rangle) Orla Orm. Som havde spist af kagen. Tsk tsk.


Det hvide bånd midt på var (forsøgt) lavet som et hospitalsarmbånd, med hendes navn og fødselsdato på.

15 kommentarer:

  1. Ahaaa.. googlede lige TARDIS. Nu forstår jeg. Eller jeg fortår ikke hvorfor den skal på Gryntens kage, men jeg ved, at I/du er ret glad for Dr. Who:)
    Og den er da ikke tovlig, som kagebageren ellers fik det til at lyde som om. Fin kage. Smagte sikkert mega-mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tillykke med Gryntegrisens navnefest!

      Slet
    2. Jamen den skal da på kagen, fordi Doctor Who er friggin awesome, og alt med Doctor Who-referencer på bliver awesome by association. Og fordi vi er nørder. Og fordi vi så ræddi ræddi mange afsnit mens vi ventede på hun fandt ud af at komme ud.

      Men mest fordi vi er nørder.

      Slet
  2. Tillykke - og wow for en fin dag! Jeg er mega imponeret over kagen. Sikke nogle evner! Kan man bestille en LEGO bryllupskage mon :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Klart klart. Hvis du kompenserer mig rigeligt for (spildt) arbejdstid. Haha. Og bliver måske problematisk at få den til Hjørring. Stoler ikke på postDK. Jeg har i øvrigt også en legomands-formet form.

      Slet
  3. Mads siger at det er sejt med en Tardis på toppen...

    Og jeg fatter stadig ikke hvad det er :D

    SvarSlet
  4. Kan ikke forstå du på noget tidspunkt har haft brug for kagebager, når du kan det der selv.

    Tillykke med Grynten, hun er en laber lave.

    SvarSlet
  5. Lige som Fru Forstad forstår jeg heller ikke, hvad du ville med en kagebager, når du er så sej selv! Flot kage, flotte gaver og dejlig dag. Tillykke med det hele!

    SvarSlet
  6. Du er for VILD! Den ser helt fantastisk ud - og sikke en masse overskudsagtige ting til bordpyntningen; billeder, kuverter, samtaleemner. Tillykke med en vellykket dag :)

    SvarSlet
  7. Ej, men altså - det er da den vildeste kage! Hvor er du sej til både at finde på og at udføre! Alt det andet ser også super dejligt ud - er især vild med ramme-bordkortene, dem kommer jeg nok til at kopiere på et tidspunkt... :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare gennemført :-) Og suuuuuperflot kage! Og jeg kan godt forstå begrebet "nørd" - så ræddi, ræddi mange pluspoint til dig for at have kreeret alt dette (og minus til sur kagedame).

    SvarSlet
  9. Det er tredje gang jeg er inde og kigge på den kage. Damn den er flot - og sej. Hvad var der indeni??

    Og så lige tillykke til Gryntegrisen. Det ligner en rigtig dejlig dag. Seje forældre hun har der :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Chokolade og karamel i bunden og vanillebund med jordbærfyld (som mislykkedes totalt) i midten. Og chokolade med ganache i TARDIS'en (det samme som hele kagen var smurt op med)

      Slet
  10. Jeg kan slet ikke få den kage ud af hovedet. Wow, den er flot. Med så flot en kage, behøver den slet ikke at smage godt, men det gjorde den vist med det fyld! Tillykke med dagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde mareridt om den. I dagevis. Gør det aldrig igen (indtil næste gang, that is)

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.