tirsdag den 7. august 2012

Meanwhile, ude i hverdagen

...hvor jeg jo egentlig stadig har ferie. Men det føles ikke ret meget som ferie når Manden er på arbejde, så jeg er så småt begyndt at skrue lidt op for hverdagsaktiviteterne. Som fx at vaske tøj. Og se OL. Ja, jeg sagde ikke fornuftige hverdagsaktiviteter, vel.

Der ligger en (uendelig) liste over småprojekter, lidt større projekter og papirer der skal sorteres, som jeg så småt er ved at tage hul på. Startede med et fantastisk score-sheet til mig selv, over temaet "husk at spise sundere og bevæge dig noget mere" - og i dag har jeg for første gang (startede i torsdags) scoret max-point og må få et awesome glimmer-hjerte-klistermærke. Og nej, jeg har ikke tænkt mig at uddybe pointsystemet, for så dør I bare af grin over hvor latterligt lavt niveau jeg befinder mig på.

Ud over at lave skemaer og sætte ting i system har jeg også lavet noget så banebrydende som at re-aktivere Mandens PS3-konto, så vi nu rent faktisk kan bruge online features på maskinen. Desværre resulterede det i at jeg kunne downloade en demo af Little Big Planet, og så fandt ud af at jeg faktisk ikke kan leve uden den fulde version. Der er lidt længe til min fødselsdag, pludselig. Nåmmen, hvis nogen skulle have lyst til at sponsere et eksemplar af Little Big Planet til mig, så sig lige til, ing?

Ellers sker der egentlig ikke så meget. Ikke af små ting, i hvert fald.

Dagens soundtrack fra naboen: Et medley af "gode" danske klasikere, og gengangere fra den forløbne uge. Til gengæld har de skruet op og åbnet vinduerne igen. Krydser fingre for at de i det mindste har fattet at man godt må slukke klokken 22 (UPDATE: nå, det havde de så ikke)

8 kommentarer:

  1. Joooo, kom nu! Uddyb pointsystemet. Jeg er nysgerrig. Jeg lover ikke at grine!

    (Jeg er virkelig en hat til PS3, så jeg kender ikke Little Big Planet. Men nu har jeg googlet det, og det ser da så sødt ud, at jeg nu ikke kan leve uden. Og vi har ikke en PS3. Hmm...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er bare noget med at jeg må få et klistermærke når jeg husker at spise 6 stykker frugt og grønt, og ikke spiser slik en hel dag. Og så er der seks punkter og hvis jeg får alle seks klistermærker på en dag må jeg få et med glimmer. Totalt awesome (blev der sagt). Men nægter at udspecificere de punkter der omhandler motion. Vil fremstå som totalt taber - der er jo typer derude på nettet der tracker 20km løb på endomondo (freaks, siger jeg bare! Er der mere kage?)

      Du må komme forbi og spille min demo af Little Big Planet en dag. Og hvis du selv tager en controller med kan man også spille multiplayer. Jeg ved ikke hvad det er med det, men det virker og er sjovt og jeg bliver ikke sur og der er en milliard million baner. Tror jeg kunne elske det ligeså meget som The Sims. Næsten. Måske. Men i hvert fald, hvad er 120kr så for en milliard timers jeg-er-for-fed-og-for-øm-til-at-rejse-mig-fra-sofaen-underholdning inden Baby kommer? Altså, ud over at det er 120kr mere end jeg har.

      Slet
  2. 120 kr? Det vil jeg da godt sponsorere (sponsere? Hvad hedder det egentligt?) hvis det er... så kan jeg nemlig sige til mig selv at slikpengene for resten af måneden (ok... ugen) er brugt og så må jeg jo spise gulerødder! Totalt meget motivation dér!

    Du kan sende mig dit kontonr på understjernernepaahimlen@gmail.com :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik for nylig at vide at den korrekte stavemåde er sponsere, og ikke sponsorere (som jeg mente var korrekt) og så kom jeg ud i en diskussion om det, og så slog jeg op i Den Store Bog om Alting (Politikens nudansk leksikon) som siger at begge dele er tilladt.

      Slet
    2. Og ang. slikpenge - jeg har sådan en sparedåse, der kun kan åbnes ved man ødelægger den, så hvis jeg lægger mine lommepenge ned i den kan jeg ikke få fat i dem igen (og kan dermed dikke købe slik - og så ikke et ord om lageret af Tysklandsslik i mit skab)
      Og ellers kan du jo lave et klistermærke-skema ligesom mig. Også ret motiverende at man har en umiddelbar oversigt over hvor meget/lidt slik man har spist. Ha

      Slet
    3. Fedt! Så fortsætter jeg med at sige sponsorere, det ser pænere ud!

      Nu kom jeg faktisk til at købe chokolade da jeg var nede for at handle, men da jeg så forsøgte at få min kæreste til at spise det for mig, skubbede han det tilbage og sagde at mig og babyen havde bedre af det. Armen... man kan jo ikke argumentere mod det? Så nu skynder jeg mig at tømme posen og så lader jeg som om den aldrig har eksisteret!

      Slet
  3. Fordi jeg er en stalker (der er på FB med Konen), har jeg lige bestilt det. Så underholdning coming up, Kone. Afvent din postmand ;-)

    SvarSlet
  4. Woot?! Er I sindssyge derude i blogland? Jeg elsker jer <3

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.