tirsdag den 31. januar 2012

Bonus med bonus og awesomesauce på

Kender I i øvrigt det at der pludselig stod alt for mange penge på ens budgetkonto? Og så kiggede man på Mandens lønseddel og så stod der ting som "efterregulering" og det fattede man ikke ret meget af, og man fattede heller ikke hvorfor det var så mange penge?

Og kender I så det at Manden ringer til sin leder, som så siger at der er nogen på lønkontoret der har opdaget at han ikke er steget de løntrin han burde og at den derfor er god nok, med alle de penge?

Og kender I så det at man stadig ikke HELT tør tro på det? For det er fandeme mange penge. Virkelig mange penge. Når man er hhv fattig studerende og ufaglært, altså.

Karoline skrev i en kommentar i et tidligere indlæg at det snart måtte være vores tur til lidt lykke (eller nåwt i den dur) og hvis det virkelig er sandt at de penge er vores, ja, så er det fandeme lidt af en lykke. Ikke at jeg mener man på den måde kan købe lykke, men tænkt lige på hvad man kunne med de penge.

Man kunne
  • Tage ud af rejse
  • Købe dødsstjernen, diagon alley og andre kæmpe ting i Lego
  • Købe en (awesome) ny bærbar computer
  • Få nye briller (Manden)
  • Få ny telefon (mig)
  • Sætte flere penge på madbudgettet og kun købe økologisk
  • Tage ud at spise et virkeligt dyrt sted
  • Dække underskuddet på budgettet (mit nazi-budget, ikke bankkontoen)
  • Spille Lotto
  • Anskaffe en harddiskoptager
  • Give dem til danmarksindsamlingen (Price-siden)
  • Købe en masse film
  • Skaffe alle Munchkin-spillene
  • Gå i biografen hver eneste uge
  • Spare dem op og kigge på dem
  • Tage til koncerter (Bruce Springsteen, skriger Manden)
  • Købe den røde Kitchenaid med hele svineriet til
  • Holde fest
  • Give Esserne den bedste bryllupsgave ever (Ja, de skal giftes - sidste års bedste nyhed. Weeee)
  • Tage kørekort
  • Gemme dem og købe gejlet babyudstyr når den tid kommer
  • Blive gældfri
  • Hæve dem alle sammen og danse nøgendans i dem
I virkeligeheden er der ikke nogen konkurrence. Vi har valgt at udbetale vores gæld (og med vores mener jeg Mandens, jeg er for nærig til at stifte gæld), noget der ellers igen igen var blevet udsat et par måneder, denne gang på grund af den åndssvage kat. Har bobler i maven over at vi et helt halvt år før tid er færdige med den rådne lortegæld, for selvom det måske ikke bliver lige nu vi gør nogle af alle de sjove ting, så er der jo pludselig blevet frigivet en masse (ok, lille masse, men stadig) penge hver måned, som jeg ikke føler mig forpligtet til at spinke og spare med, når nu der ikke hænger nogen gæld over hovedet på os længere. Så lige om lidt har vi råd. Lige om lidt skal vi vælge.

Flere forslag modtages gerne.

Og ja, jeg ved godt nøgendans lød sjovest.

9 kommentarer:

  1. Øj, hvor er jeg glad for din opdatering. Jeg har gennem længere tid fulgt med her, og var efterhånden blevet helt nervøs da. Jeg synes i bare skal nyde friheden i ikke at have det der med penge hængende over hovedet. Så kommer det helt af sig selv, hvad man så skal bruge dem til. Holsen Jonna

    SvarSlet
  2. Stort tillykke!! Det kan godt være penge ikke er ren lykke, men de er dejlige alligevel.. Dødsstjernen er højt på ønskesedlen herhjemme, så den stemmer jeg for i køber :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke! Altid rart med penge, man ikke havde regnet med - særligt, når der er så mange af dem, at de kan gøre en reel forskel. Jeg stemmer på at indfri jeres gæld, men det gør du jo også. Det er måske ikke så sjovt lige her og nu, men det må være fedt at være gældfri. Kh hende med gigantisk studielån...

    SvarSlet
  4. Altså betal gælden og så køb et nyt Munchkin hver måned:)Yay

    SvarSlet
  5. Dejligt at se dig på bloggen igen... og så ovenikøbet med en god nyhed, som kan give lidt pusterum :-)

    SvarSlet
  6. Du fejrer din tilbagekomst på bloggen med tapet med forårsstemning? - dejligt!

    - og så vandt du jo næsten millionen, som du efterlyste i et tidligere indlæg. Tillykke! ;)

    SvarSlet
  7. GG: Ja, men er det for meget med de farver? Jeg synes de er SÅ fine, men bliver man for skeløjet af at se på det? Kan man overhovedet holde ud at læse lange kedelige indlæg med mikroskrift med de prikker i øjenkrogen?

    SvarSlet
  8. Jeg synes det er dejligt, men jeg har ikke prøvet mobil-versionen endnu. Der bliver det ofte hurtigere over-the-top og irriterende. Men i browser-versionen er det fint, synes jeg. Jeg bliver glad og kommer i forårsstemning :)

    SvarSlet
  9. Men headeren er blevet ret stor.

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.